SUpermitto
první
středoškolská
elektrická
bldc
motokára
Koncepčně jednoduchá platforma bude nabízet nespočet
možností k testování studentských projektů ze světa
elektromobilů a umožní praktickou výuku moderních trakčních
pohonů a akumulátorových systémů.

novinky

schrack technik se stal naším sponzorem
Schrack technik, firma zabývající se elektrickými a
datovými rozvody, nám po návštěve školy a ukázce naši
práce nabídl sponzorování elektromotoru, čehož s
radostí využijeme.

dokončili jsme rozebírání
Dnes jsme dokončili rozebírání všech částí, které byly již namontovány na motokáře, a tak se budeme moci pustit do výběru vhodných dílů.
Dnes jsme dokončili rozebírání všech částí, které byly již namontovány na motokáře, a tak se budeme moci pustit do výběru vhodných dílů.
máme vhodný rám
V PLZNI SE NÁM PODAŘILO NALÉZT VHODNÝ A ZÁROVEŇ VELMI LEVNÝ RÁM ZE STARÉ MOTOKÁRY SE SPALOVACÍM MOTOREM, BOHUŽEL MÁ NĚKOLIK PROBLÉMŮ, A TAK JE BUDE NUTNÉ VYŘEŠIT JAKO PRVNÍ, NEŽ BUDEME POKRAČOVAT DÁLE. Děkujeme panu inženýru lukáší procházkovi za zaplacení rámu a panu učiteli Petru chadimovi za dopravu rámu do školy.
V PLZNI SE NÁM PODAŘILO NALÉZT VHODNÝ A ZÁROVEŇ VELMI LEVNÝ RÁM ZE STARÉ MOTOKÁRY SE SPALOVACÍM MOTOREM, BOHUŽEL MÁ NĚKOLIK PROBLÉMŮ, A TAK JE BUDE NUTNÉ VYŘEŠIT JAKO PRVNÍ, NEŽ BUDEME POKRAČOVAT DÁLE. Děkujeme panu inženýru lukáší procházkovi za zaplacení rámu a panu učiteli Petru chadimovi za dopravu rámu do školy.
MOTOKÁRA V ČÍSLECH
2021
začali jsme
2
studenti
5
sponzorů
8
kW výkon
9
naplánovaných akcí
2024
rok dokončení

O motokáře
Komplexní, ale zároveň jednoduchá
Elektromobilita je dnes jedno z nejatraktivnějších a
nejrychleji se vyvíjejících odvětví, také to je téma o
kterém každý mluví, jenže na středních průmyslových
školách se o tom učí jen teoreticky, což nám příjde jako
problém, protože je vždy lepší učit se na reálných
funkčních příkladech, u kterých se na to dá podívat ze
všech stran, měřením si ověřit teorii nebo dokonce zkusit,
jak jedna malá změna může ovlivnit chování celého systému.
Právě proto jsme se rozhodli vytvořit tento projekt, který bude obsahovat spousty věcí, které by byste mohli najít v produkčních elektromobilech. Hlavním cílem je tedy vytvořit modulární nízkorychlostní elektrickou motokáru za účelem seznámení žáků elektrotechnických oborů nejen s elektrickým trakčním BLDC pohonem, ale i s příslušnými přidruženými systémy. Koncepčně jednoduchá platforma bude nabízet široké portfolio realizace menších projektů od systému správy baterií, přes realizaci informačního systému řidiče, až po optimalizační problematiku maximalizace dojezdu motokáry.
Právě proto jsme se rozhodli vytvořit tento projekt, který bude obsahovat spousty věcí, které by byste mohli najít v produkčních elektromobilech. Hlavním cílem je tedy vytvořit modulární nízkorychlostní elektrickou motokáru za účelem seznámení žáků elektrotechnických oborů nejen s elektrickým trakčním BLDC pohonem, ale i s příslušnými přidruženými systémy. Koncepčně jednoduchá platforma bude nabízet široké portfolio realizace menších projektů od systému správy baterií, přes realizaci informačního systému řidiče, až po optimalizační problematiku maximalizace dojezdu motokáry.
náš plán
1
nákup rámu
Najdeme vhodný rám, který udrží celou konstrukci s akumulátory a silným elektromotorem,dále je třeba připravit rám na další postup, což znamená povrchovou úpravu a celkové demontování již přidělaných částí na rámu.2
prototyp
VŠECHNY POTŘEBNÉ DÍLY PŘIPEVNÍME NA MOTOKÁRU, AŤ UŽ SVAŘOVÁNÍM NEBO ŠROUBY, pak OVĚŘÍME JEJICH FUNKČNOST I ODOLNOST NA TRATI a budeme je doupravovat DOKUD VŠE NEBUDE FUNGOVAT NAPROSTO PERFEKTNĚ.3
sestavení
MOTOKÁRU ZNOVU CELOU ODSTROJÍME, CELÝ RÁM A KOVOVÉ ČÁSTI NECHÁME OPÍSKOVAT S NÁSLEDNÝM NALAKOVÁNÍM, PO KTERÉM BUDE NÁSLEDOVAT ÚPLNĚ FINÁLNÍ SESTAVENÍ a kompletace SE VŠÍ ELEKTRONIKOU.4
finalizace
DODĚLÁME VŠECHNY PODKLADY K ELEKTRONICE, NAPÍŠEME NÁVODY PRO STUDENTY I UČITELE A NÁSLEDNĚ BUDE MOTOKÁRA PŘEDÁNA ŠKOLE K VÝUCE.náš plán
1
nákup rámu
Najdeme vhodný rám, který udrží celou konstrukci s akumulátory a silným elektromotorem,dále je třeba připravit rám na další postup, což znamená povrchovou úpravu a celkové demontování již přidělaných částí na rámu.2
prototyp
VŠECHNY POTŘEBNÉ DÍLY PŘIPEVNÍME NA MOTOKÁRU, AŤ UŽ SVAŘOVÁNÍM NEBO ŠROUBY, pak OVĚŘÍME JEJICH FUNKČNOST I ODOLNOST NA TRATI a budeme je doupravovat DOKUD VŠE NEBUDE FUNGOVAT NAPROSTO PERFEKTNĚ.3
sestavení
MOTOKÁRU ZNOVU CELOU ODSTROJÍME, CELÝ RÁM A KOVOVÉ ČÁSTI NECHÁME OPÍSKOVAT S NÁSLEDNÝM NALAKOVÁNÍM, PO KTERÉM BUDE NÁSLEDOVAT ÚPLNĚ FINÁLNÍ SESTAVENÍ a kompletace SE VŠÍ ELEKTRONIKOU.4
finalizace
DODĚLÁME VŠECHNY PODKLADY K ELEKTRONICE, NAPÍŠEME NÁVODY PRO STUDENTY I UČITELE A NÁSLEDNĚ BUDE MOTOKÁRA PŘEDÁNA ŠKOLE K VÝUCE.O nás
Kryštof robin sítek
Student 3. ročníku oboru elektrotechnika - automatizace měst
a budov
Elektrotechnika mě bavila už od dětsví, a to hlavně
všechno, co se hýbalo, díky tomu jsem vždy chtěl postavit
nějaké elektrické vozidlo, ale nebyly peníze, vybavení
nebo místo, kde by se to dalo zrealizovat, k mému
překvapení jsem se dostal k tomuto projektu a nehodlám tu
šanci promarnit.
Adam Paleček
Student 3. ročníku oboru elektrotechnika - automatizace měst
a budov
Vždy mě bavily velké komplexní projekty a tento je zatím ze
všech největší, ale i tak si sem jist, že tento projekt
dovedeme do zdárného konce, hlavně díky podpoře SPŠ Na
Proseku, pana doktora Jaroslava Buška a pana doktora
Vladimíra Křivky.
konzultanti
ing. jaroslav bušek, ph.d.
učitel odborných předmětů na SPŠ na Proseku a asistent na
Fakultě strojní čvut
Velmi si vážím všech žáků, kteří ke svému vzdělání
přistupují aktivně a jsou ochotni se rozvíjet i nad rámec
základní výuky. V tomto případě se jedná o komplexní
projekt, na kterém je možné se toho opravdu hodně naučit a
bezprostředně vidět výsledky své práce. Ačkoliv je projekt
objektivní výzvou v mnoha ohledech, myslím, že za všech
okolností přinese všem mnoho zkušeností.
ING. VLADIMÍR KŘIVKA, PH.D.
učitel odborných předmětů na spš na proseku
Jsem pro to, aby se žáci naučili ve škole co nejvíce. Můj
názor je ten, že je nutné podporovat ze všech stránek žáky,
kteří chtějí z výchovně-vzdělávacího systému vytěžit co
nejvíce. Naplňuje mě, že mohu přispět seberozvoji mladých
technicky nadaných žáků a pozorovat jejich dílčí pokroky.